Az emberek nem szeretnek görgetni?

Van egy régi beidegződés a honlapok kezelhetőségével, használhatóságával kapcsolatban. Ez pedig a következő kijelentés: Az emberek nem szeretnek görgetni. De igaz ez? Mindenki csak a képernyőjére ráférő tartalmat nézi meg?

„A honlapom férjen ki egy oldalra.”

Ez az a mondat, amitől minden tervező kicsit összerezzen, hiszen az interneten nem létezik olyan, hogy egy oldal. Hogyhogy? Egyszerű: a különböző felhasználók különböző számítógépekről, különböző felbontásokkal interneteznek, így a honlapunk más-más módon jelenik meg az embereknél.

Görgetni jó.

A weboldalak megtekintéséhez, elolvasásához görgetni kell. Ma már nagyon kevés azon honlapok száma, ahol nincs szükség görgetésre. A felhasználók pedig megszokták és tudják ezt. Az emberek szeretnek görgetni. Vagy legalábbis nincs vele bajuk. Ha problémát okozna nekik, akkor a nagy portálok régen megszűntek volna. A tartalom eléréséhez természetessé vált a görgetés használata, sőt! A monitorok felbontásainak növekedésével egyre több tartalom látszik „egyből”.

„…jó, jó, de akkor is…”

Természetesen a honlap felső része minden felhasználónak megjelenik, ezért kiemelten fontos, hogy a honlapunk ún. hajtás feletti részére mit helyezünk el. Mi az a hajtás? A hajtás az átlagos legkisebb felbontás magasságát jelöli, azaz azt a területet határolja, amely a legtöbb felhasználónál látszik a monitorán.

Mi akkor a „jó megoldás”?

A látogatók mindössze néhány másodperc alatt eldöntik, hogy az adott honlap arról szól-e ami nekik kell. Ezért kiemelten fontos, hogy a hajtás feletti rész vonzó és informatív legyen. Hiszen ez fogja eladni a scrollozással elérhető tartalmakat. Mit tegyünk ide? Hatásos vizuális elemeket (vonzó képeket, amelyek egyértelművé tesznek minket, azonosítják a céget, szolgáltatásainkat, stb.), jól megírt címsorokat, amelyek elindíthatják az olvasást. A lényeg, hogy legyen egyértelmű ez a rész és legyen jól megtervezett, legyen vonzó.

Mi a „nem jó megoldás”?

Ha mindent ebbe a felső részbe próbálunk bezsúfolni az zavarossá és erőltetetté teszi a honlapot. Semmi esetre sem javasolt csak erre a területre besűríteni mindent, amit el akarunk mondani. A tapasztalatok azt mutatják, hogy hatásosabb egy jól megválasztott fejléckép és címsor, mintsem 10-15 sornyi szöveges tartalom elhelyezése erre a területre. Ma már vizuálisan keresünk és vizuálisan tájékozódunk, tehát a megjelenés, a design ezen a területen kiemelt figyelmet igényel.

Ne féljünk használni a térközöket, az „üres helyeket” melyek segítenek a megértésben és a kiemelésben. Ne féljünk használni nagy fejlécképeket, melyek vonzóbbá teszik a megjelenésünket és könnyebben azonosítanak bennünket.

Ne feledjük: az emberek szeretnek görgetni, ha indokot adnak rá. Ha úgy érzik jó helyen járnak, ha úgy látják az adott honlap megérdemli azt.

Dolgozzunk együtt!

Érdekli a közös munka lehetősége? Az induláshoz töltse ki
ajánlatkérő űrlapunkat, vagy tekintse meg árainkat!

Ajánlatkérés
'

Ajánlatkérés

Kezdjük el a közös projektet!

Az ajánlat pontosításához kérjük adja meg az alábbi adatokat.

Kapcsolati adatok
A tervezett projekt feladatai Marketing, stratégiai tervezés Arculattervezés Honlap, vagy webáruház tervezés Egyéb tervezés
A projekt rövid leírása
Ajánlatkérésre 1-2 munkanapon belül válaszolunk a megadott e-mail címre!
Ajánlatkérés