Egy rossz honlap ismérvei

Kit nem érdekel a saját honlapja?

Akinek rosszul működő weboldala van. Az ember természeténél fogva úgy működik, hogy szívesebben foglalkozik azzal, amiben sikereket ér el. Sikere pedig értelemszerűen abban lehet, amihez ért is valamennyire. Persze itt máris adódhat a félreértés a honlapok esetében, a honlap kialakítását illetően: ha új honlapot készíttetünk nem a honlaptervezéshez, nem a technikai dolgokhoz kell érteni, hanem ahhoz, hogyan használhatjuk ki a honlapunkban rejlő lehetőségeket.

Hogyan ültessük át a sikeres technikákat az internetre, hogyan tudjuk eladni magunkat egy új terepen. Sajnos azonban ehhez elkerülhetetlen dolog, hogy egyszer végiggondoljuk ezeket, és ennek megfelelően legyen kialakítva az az oldal.

Sok internetes vállalkozás ott bukik el, hogy többet várnak az internettől, mint ami. Hisz az internet nem egy Messiás, aki egycsapásra megoldja a problémáinkat, hogy amint létrehozzuk a weboldalunkat beköszönt a Kánaán. Nem, sajnos ez nem így működik. Cikkünkben néhány olyan problémát tekintünk át, mely kudarcot eredményezhet az internetes megjelenésben:

1. „Én nem értek az Internethez”

Az internetes honlapok egyik legnagyobb kerékkötője, hogy a tulajdonosa nem ért az Internethez, sőt legtöbb esetben saját bevallása szerint sem ért hozzá. De ez baj? Szükséges minden területhez értenünk? Persze, egy kicsit tudni kell bánni az internettel, de alapvetően egy honlap létrehozásához nem kell értenünk az informatikához, sőt. Akkor lesz a legjobb, akkor működik a legprofibban, ha mindenki annyit vállal az elkészítésekor, amihez a legjobban ért. Azaz mondjuk el mit szeretetnénk elérni a honlapunkkal, fogalmazzuk meg az üzleti tervet, majd a stratégiát határozzuk meg közösen a szakemberekkel.

Tudom, sokan félnek már tárgyalni is a honlapról. Hisz, ha a fejlesztők, marketingesek elejtenek egy-két szakszót, máris olyan, mintha kínaiul beszélnének hozzánk (tudja: vennék váza, kicsi váza, kicsi). Aztán meg egy-két ilyen megbeszélés és máris kihúztak a zsebünkből egy csomó pénzt. Mi hát a megoldás? Mégis vessük bele magunkat az informatikába? Nem, találjunk egy olyan fejlesztőcsapatot, aki korrekten áll hozzánk és el tudja magyarázni, mire miért van szükség. (Ez szintén nem könnyű.)

2. Működésképtelen ötlet

Sokan olyan elvekkel, ötletekkel érkeznek az internetes világba, ami a való életben nem állná meg a helyét. Hisz ha az üzleti életben nem lenne sikeres a vállalkozás, akkor nagy valószínűséggel az interneten sem fog működni. Hisz ez is csak üzlet, csak kicsit másképp kell fogni a gyeplőt.

Ahhoz, hogy sikeres legyen a vállalkozás valóban jó ha rendelkezünk egy egyedi ötlettel, de annak az ötletnek életképesnek kell lennie! Honlaptervezőként találkoztam már egy-két olyan „világmegváltó” ötlettel, termékkel, ami végül már a megbeszélést követően kiderült, hogy csak erős marketing, és gyakorlatilag erős átalakítás, végiggondolás által tud működni, bár inkább csak pénznyelő lehet belőle. Erre van is egy közmondás is, amiben várépítés és valami más (nem szalonképes) szerepel…

3. Sikert, de azonnal!

Az internetes honlapok sikeressége sok esetben azonban az idő hiánya miatt nem következik be. Sokan kerestek már meg minket úgy, hogy a honlap gyakorlatilag holnap működjön, csupán az nem volt kitalálva, hogy hogyan. Hisz stratégia, végiggondolás nélkül , vagy rossz koncepció alapján hiába építünk honlapot. A jó kialakításra, tervre pedig muszáj időt fordítani. Hisz egy honlap elkészítésében általában nem a technika összerakása kerül nagyobb időbe, hanem a tervezés, az eladásközpontú szemlélet kialakítása.

4. Mindent ide …. olcsón!

A ló túlsó oldala pedig a túltervezettség, a „mindent bele” szemlélet. Előfordul ugyanis az is, hogy a honlaptulajdonosok olyan fejlesztéseket kérnek, amelyek végül kihasználatlanul, üresen tátonganak a honlapon. Olyan, mintha egy új aszfaltútra gyárilag egy kátyút csináltunk volna. Hogyan lehet ezt elkerülni? A válasz itt is a tervezettség, csak olyan elemeket, olyan marketingeszközöket használjunk az interneten, amiket tudunk működtetni, amiknek a helyes használatával tisztában vagyunk. Hisz egy-egy elhanyagolt rész többet árthat mint használ.

A másik ebből adódó probléma lehet, ha nem vagyunk tisztában az adott program értékével. Gyakran előfordul, hogy másoktól hallva, ellesve jópofa, másoknál működő fejlesztések beépítését tervezzük a honlapunkra. De ha az sokba kerül, akkor mit csinálunk? Vajon be fogja hozni az árát? Vagy csak legyen, mert milyen jó?

Egy jó honlapon mindennek megvan a helye, minden pontosan azért kerül beépítésre mert segíti a honlap célját. Ha a honlapján ettől eltérő dolgok is találhatóak, akkor nagy valószínűséggél azokat nyugodtan törölhetné is onnan!

5. Nincs jó szakember

És végül egy általános probléma. Nehéz jó szakembert találni. Az internetes fejlesztések világa ma rendkívül sokrétű. A piac zsúfolásig tele, de igazán jó szakembert nagyítóval kell keresni. Vagy ha van is, az megközelíthetetlen, mert tele van munkával, talán drágábban dolgozik, mint a többiek…

Dolgozzunk együtt!

Érdekli a közös munka lehetősége? Az induláshoz töltse ki
ajánlatkérő űrlapunkat, vagy tekintse meg árainkat!

Ajánlatkérés
'

Ajánlatkérés

Kezdjük el a közös projektet!

Az ajánlat pontosításához kérjük adja meg az alábbi adatokat.

Kapcsolati adatok
A tervezett projekt feladatai Marketing, stratégiai tervezés Arculattervezés Honlap, vagy webáruház tervezés Egyéb tervezés
A projekt rövid leírása
Ajánlatkérésre 1-2 munkanapon belül válaszolunk a megadott e-mail címre!
Ajánlatkérés