Nyomtatni, vagy nem nyomtatni, ez itt a kérdés

Bizony reklámozni érdemes, hogy tudjanak rólunk, hogy megismerjenek, hogy találkozhassunk az (új) ügyféllel. Sok esetben ilyenkor kerül képbe a nyomdai tervezés. De az meg mi a csuda? Cikkünkben a nyomdai tervezés lehetséges útjait mutatjuk be.

1. Megjelenés nyomtatott sajtóban

Sok vállalkozás esetében kézenfekvő megoldás, ha a célcsoportját egy olyan médiumon keresztül próbálja elérni, amelyet előszeretettel használnak. Ez a médium pedig sokszor a hagyományos sajtó, az újságok, a magazinok. De hogyan lehet bennük megjelenni? Az első lépés mindenképpen az adott újság hirdetési árainak tanulmányozását, hatékonyságát, kiválasztását követően a nagy kérdés. Hogyan, mivel jelenjünk meg? Sok magazin ilyenkor ingyenesen ajánlja a hirdetés megtervezését, hisz a tördelők, képszerkesztők, hirdetésszervezők úgyis használnak a munkájukhoz valamilyen szerkesztő programot, amivel össze lehet dobni a hirdetést.

De vajon ez a legjobb út? Vajon így az az üzenet, megjelenés, minőség fog tükröződni a hirdetésben, amit át akarunk adni? Vajon egy rosszul megtervezett hirdetés eléri-e a kellő hatékonyságot? Hisz gondoljunk bele, ez körülbelül olyan, mint a titkárnőre bízni a könyvelést. Használja ugyan az excelt, de mégsem könyvelő. (Persze vannak kivételek)

Na de akkor mi legyen? Ha kitaláltuk a marketing üzenetet, amit a hirdetésben meg akarunk jelentetni, akkor érdemes keresünk egy profi grafikust, aki ezt meg is tudja úgy jelenteni, hogy az emberek felfigyeljenek rá. Magyarországon (a nyugattal ellentétben) nem működik tökéletesen az ipari megjelenés, ha hatékonyan akarunk hirdetni, akkor a tartalomnak ésa formának tökéletesnek kell lennie.

2. Nyomdai termékek

Sok esetben az arculat megtervezését követően a cég szükségét érzi további nyomtatott termékek használatának. Azaz pl. szívesen használna mappát, vagy szükségessé válik egy termék vagy cégbemutató katalógus készítése. Ilyenkor a legjobb út kitalálni milyen tartalmat szeretnénk megjelentetni, milyen marketingüzenetet szeretnénk közvetíteni a kiadványban, vagy hogy kiknek szól a katalógus. Majd ha mindez megvan, akkor összegyűjteni az anyagokat (képeket, szövegeket) és keresni egy nyomdai vállalkozást, grafikust.

Mire van szüksége a nyomdai tervezőnek?

A nyomdai tervezés megbeszélésekor fontos, hogy a grafikushoz akkor forduljunk, ha már megvan mit szeretnénk megjelentetni a készülő nyomdai anyagainkban. Azaz rendelkezünk pl. megírt szövegekkel, képanyaggal. Persze nem minden esetben ilyen egyszerű a helyzet. Hisz jól jöhet a tervező kreativitása, látásmódja. Ekkor tartsunk egy közös megbeszélést arról, hogy mit szeretnénk közvetíteni, milyen hangulatú legyen az adott anyag (pl. hirdetés, vagy katalógus), kiknek szánjuk, hol lesz terjesztve, stb. Érdemes bevonni a munkába marketinges szakembert, aki ismeri azokat a szempontokat, amelyek segítik az eladást, az értékesítést.

 

 

Ha a tartalommal megvagyunk, akkor a képi, grafikai megjelenésen lehet gondolkozni. Általában ez már a grafikus dolga, a tartalmon túl a grafikai elemeket (pl céglogót) és megfelelő képeket kell biztosítanunk a tervezéshez.

De milyen a megfelelő kép?

Egyrészről kellő felbontással rendelkezik (az Internetről letöltött képek többsége nem alkalmas nyomdai megjelenésre, ezért ha profin szeretnénk bemutatni a terméket, akkor érdemes profi fotóssal elkészíteni a fényképeket, vagy vásárolni képet különböző képbankokból).

Másrészről elektronikus formátumban van. (A beszkennelt képek sem alkalmasak jó minőségű nyomdai munkákra, hiába nagy felbontással rendelkeznek)

Hogyan adjuk oda a céglogót?

A nyomdai tervezés vektoros környezetben történik (azaz kifejezetten nyomdai szoftverekkel), ezért a logóra vektoros formában van szüksége a tervezőnek. Ez mit jelent? Többnyire azt, hogy a saját logónk egy tervező által készített formátumban van, azaz nem egy kép, nem Wordben szereplő ábra, hanem egy nyomdailag használható forma. (pl. ai formátum, cdr formátum)

Mit tegyünk ha nincs meg a logónk ilyen formában?

Sok esetben ilyenkor a logót újra el kell készíttetnünk a tervezővel, hosz használni tudja a nyomdai anyagokban. Azonban ez többnyire pluszköltséget jelent, amit nem nagyon lehet kikerülni. Esetenként használható nagy felbontású kép is, amely tartalmazza a logót, de ezzel megnehezíthetjük a tervezést és növelhetjük a költségeket.

Ha ezek mindegyike rendben van, akkor kezdődhet a kreatív tervezés.

Dolgozzunk együtt!

Érdekli a közös munka lehetősége? Az induláshoz töltse ki
ajánlatkérő űrlapunkat, vagy tekintse meg árainkat!

Ajánlatkérés
'

Ajánlatkérés

Kezdjük el a közös projektet!

Az ajánlat pontosításához kérjük adja meg az alábbi adatokat.

Kapcsolati adatok
A tervezett projekt feladatai Marketing, stratégiai tervezés Arculattervezés Honlap, vagy webáruház tervezés Egyéb tervezés
A projekt rövid leírása
Ajánlatkérésre 1-2 munkanapon belül válaszolunk a megadott e-mail címre!
Ajánlatkérés