Hogyan zajlik nálunk a márkastratégiai tervezés?

Ismerje meg a márkastratégiai tervezés folyamatát lépésről-lépésre!

1. A márka esszenciája

Kidolgozzuk a cég bemutatkozását, és alapításának történetét. Ez túlmutat egyszerű tényközlésen és a történelmen. A cél az, hogy az unalmas sémákat („cégünk x éve alakult, jelszavunk a minőség, megbízhatóság”), és az átlátszó nagyotmondásokat is elkerüljük. Megpróbáljuk már a bemutatkozással nyilvánvalóvá tenni, milyen értéket teremt a cég az ügyfelei számára, és miben különbözik a konkurensektől.

Amennyiben a cég lehetőségei engedik, itt térünk ki a márka által képviselt ügyre (arra, hogy MIÉRT, milyen inspiráló cél érdekében végzi ezt a tevékenységet), és a pozicionálásra (mire fókuszált a cég, miben jobb minden más alternatívánál).

2. Ügyfélszerzés I.: Kinek és hogyan?

Minden cég fejlődésében kulcsfontosságú, hogy a kellő mennyiségű ügyfele legyen. Ezért kiemelten foglalkozunk az ügyfélszerzésre vonatkozó kérdésekkel. Amennyiben a célcsoport még nincs pontosan meghatározva, vagy kidolgozatlan szegmentálási lehetőségei vannak, azokat itt határozzuk meg. Ezen a ponton választjuk ki a szegmenseknek szóló üzenetek eszközeit és csatornáit is.

Amennyiben az ügyfélszerzés már jelenleg is folyamatos és elegendő, a problémát inkább a rossz ügyfelek kiszűrése, és a jó ügyfelek megtalálása jelenti. Ebben az esetben meghatározzuk az ideális ügyfél profilját és olyan szűrési lehetőségeket keresünk a kiválasztott csatornákra, melyeken „fennakadnak” a nem ideális ügyfelek.

 
3. Ügyfélszerzés II.: Mit mondjunk?

Amikor megvan, hogy kit és milyen felületen keresztül szólítunk meg, akkor válik kulcsfontosságúvá, hogy mit mondunk. Ezen a ponton szedjük csokorba, milyen érveink vannak arra vonatkozóan, hogy a potenciális vevőt meggyőzzük. Vannak iparágak, ahol ez több lépcsőben történhet, első körben csak érdeklődőket szerzünk. Másoknál közvetlenül törekedhetünk a vásárlás ösztönzésére. Amennyiben a régi vevők, (törzsvásárlók, VIP vevők) rendszeres megszólítása releváns lehet, a feléjük irányuló kommunikációt is itt beszéljük át.

Fontos, hogy a tervezés, a stratégia és az érvek megtalálására és azok priorizálására vonatkozik, nem konkrét kampányok vagy hirdetések szövegezésére. Ezeket a feladatokat a márkastratégiai tervezéssel párhuzamosan is elvégezhetjük, de jelen szolgáltatás nem tartalmazza őket.

4. Ütemezés, árazás, bevezetés

A vevő megszerzése a legtöbb iparág esetében nem egy lépésben történik. Először mondjuk csak a figyelmét szerezzük meg a vevőnek, majd követni kezdi a cég tevékenységét (például blogbejegyzéseken, hírlevélen, Facebook oldalon keresztül), végül megtörténik az első vásárlás. Innen pedig kezdődhetnek a törzsvásárlókat, hűséges vevőket jutalmazó programok. Ebben a fázisban nézzük meg a cégre jellemző folyamatot, és rendelünk hozzá marketing csatornákat/eszközöket.

Az ár kérdése jelentősen befolyásolja a márka épülését, és hogy miként viszonyulnak hozzá az emberek. Ezen a ponton szoktuk átbeszélni néhány árazásra vonatkozó alapelvet és technikát, ami befolyásolja a potenciális vevőket. (Nem a termékek/szolgáltatások konkrét árait határozzuk meg, hanem árképzési technikákat, vásárlási összértéket, ill. profitot növelő módszereket beszélünk át.)

Szintén itt beszéljük át, hogy ha új arculatra fog váltani a márka, akkor a bevezetésnek mi lehet a menete.

5. Márkaszemléletmód kialakítása a cégben

Rengeteg előnye van, ha nem egyszerűen csak egy kereskedő vagy szolgáltató cég vagyunk a sok közül, hanem kisvállalkozásként is márkaként beszélnek rólunk a piacunkon. Ha megjegyezhetőek vagyunk, valódi értéket tudunk teremteni a munkásságunkkal a vevőinknek, és erről beszélni is tudunk, azzal elérhetjük, hogy benne legyünk a célpiac fejében, magasabb árat is hajlandóak legyenek fizetni termékünkért vagy szolgáltatásunkért, és hírünk magától terjedjen a célcsoport tagjai között.

Ennek lépései ugyanakkor nem evidensek, és nincsenek benne a magyar kisvállalkozói gondolkodásmódban. Ebben a fázisban ezt a szemléletmódot igyekszünk a lehető legjobban átadni és átbeszélni a cégnél használható eszköztárát.

 

Dolgozzunk együtt!

Érdekli a közös munka lehetősége? Az induláshoz töltse ki
ajánlatkérő űrlapunkat, vagy tekintse meg árainkat!

Ajánlatkérés
'

Ajánlatkérés

Kezdjük el a közös projektet!

Az ajánlat pontosításához kérjük adja meg az alábbi adatokat.

Kapcsolati adatok
A tervezett projekt feladatai Marketing, stratégiai tervezés Arculattervezés Honlap, vagy webáruház tervezés Egyéb tervezés
A projekt rövid leírása
Ajánlatkérésre 1-2 munkanapon belül válaszolunk a megadott e-mail címre!
Ajánlatkérés