Miért a névadás?
Sokszor nem gondoljuk végig, milyen meghatározó és mennyi mindent befolyásolhat egy márkanév. Pedig ha jól választjuk meg cégünk könnyen megjegyezhetővé válik, kifejezheti képviselt stílusunkat is, ha kellően egyedi, azonnal versenyelőnyt jelenthet.
Azonban jó márkanevet, ami nem sablonos, kliséktől mentes és tevékenységhez illeszkedő nehéz találni. Persze családnevünket, vagy az iparág általános, tevékenységét leíró kifejezéseit használva hamar célhoz érhetünk, de hosszú távon közel sem biztos, hogy ez lesz a legjobb megoldás számunkra. Tapasztalatunkkal és kreativitásunkkal segítünk abban, hogy megtaláljuk tevékenységed számára a legjobb márkanevet azért, hogy biztos alapokra épülhessen a márkád.
Milyen a jó márkanév?
A jó márkanév már hangzásával is kellemes asszociációkat kelt, könnyen kiejthető és lehetőség szerint rövid. A név könnyű kiejthetősége és rövidsége a kulturális különbségek miatt is fontos. Ha a márkával több országban szeretnénk terjeszkedni, oda kell figyelnünk arra is, hogy melyik nyelven mit jelent (vagy akár mit sugall) a név.
Hogyan csináljuk, mit tartalmaz?
A közösen meghatározott, a cég tevékenységét és értékeit jellemző kulcsszavakból, valamint az ezekhez kapcsolódó asszociációkból kiindulva egy nagy, kreatív csapatos (legalább 5 kollégával) ötletelést, brainstorming-ot tartunk. Itt egyetlen szabály van: nincsenek rossz ötletek. A kreatív folyamat végeredményeként pedig kiválasztunk 3 márkanév javaslatot, melyek biztosan szabadok a .hu-s domainekre vagy egyéb, az ügyfél által kiválasztott végződésű domainekre.
Arra törekszünk, hogy mind az 3 névnek jó hangzása legyen, egyedi legyen a piacon és illeszkedjen a cég tevékenységéhez.
Szlogenadás
Előfordul, hogy a név mellé egy jól csengő szlogenre is szükségünk van, mely magyarázza és támogatja a márkanevet, a tevékenységet.
Miért a szlogenadás?
A jó szlogen nem az ezerszer hallott frázisokat pufogtatja, nem közhelyes és nem semmitmondó. Beszélhet a cég profiljáról, kiemelheti a termék egy fontos tulajdonságát („Ronda és finom”), meghatározhatja a célközönséget („A mi autónk”) vagy tükrözheti a márka filozófiáját („Just do it!”). És persze mindeközben jól is kell, hogy hangozzon. Összességében: a legjobb szlogenek beégnek a célcsoport agyába. Azonban jó szlogent nem könnyű találni, kreativitás és tapasztalat szükséges hozzá.
Hogyan csináljuk, mit tartalmaz?
A szlogenadás folyamata hasonlít a névadáséhoz. Megkeressük azokat a kifejezéseket, amelyek körülírják a cég tevékenységét, értékeit, célcsoportját, hogy ezekből induljunk ki, majd a brainstorming során egymás után születnek az új, kreatív változatok. Miután a felmerült ötletekből kiválasztottuk az öt legjobbat, ellenőrizzük, hogy a konkurensek közül nem használja-e valaki az adott szlogent, vagy annak egy hasonló változatát.