Miért van szükség céges arculatra?
Életünk során egyre több az olyan meghatározó vizuális élmény, ami döntéseinkre is hatással van.
Mivel a körülöttünk lévő világ 80%-át a látáson keresztül érzékeljük, ezért kiemelkedően fontos, hogy a célcsoportunkkal ne csupán a szó hagyományos értelmében véve „kommunikáljunk”, hanem éppúgy használjuk a „szem nyelvét”, a vizuális kommunikációt is. A cégek világában ez pedig nem más, mint az arculat.
Hogyan tervezünk arculatot?
Ahhoz, hogy célcsoportod és céged számára tökéletes arculat szülessen, fontos, hogy a tervezést stratégiai egyeztetés előzze meg. Az arculattervezés nálunk sosem ötletelésből, vagy vizuális brainstormingból áll. Minden esetben az iparág sajátosságaira építve, marketing szempontok figyelembevételével készítjük el a cég arculatát. Mivel nem ötletelésre építünk, ezért egyszerre egy tervezt, a szerintünk legjobb utat mutatjuk meg.
Milyen a jó arculat?
- Hozzásegítheti a cégedet, hogy azt kommunikálhassa magáról, amit ténylegesen képvisel.
- Könnyen beazonosíthatóvá, megjegyezhetővé és ajánlhatóvá válhat átala a céged.
- Azt üzenheti a külvilágnak, hogy profi, szervezett munkát végeztek a cégnél.
- Vizuálisan meghatározhatja magát a tömegben, kiemelkedhet az esetleges konkurensei közül.
Az arculattervezés lépései
Arculati megbeszélés
Az arculati munka megkezdése előtt szükséges egy megbeszélés, mely a cég alaptevékenységének, konkurenciájának, marketingjének megismerésére szolgál, mely alapján elkezdhető a konkrét tervezés. A megbeszélés során tisztázzuk az alapvető kérdéseket, mint például hogy milyen célcsoport számára készül az arculat, és mit akarunk vele kifejezni. A megbeszélés személyesen debreceni irodánkban, vagy skype-os egyeztetéssel is történhet a grafikus kollégákkal együttesen.
Látványterv elkészítése, véleményezése
Az előzetes megbeszélés alapján elkészítjük az arculati látványtervet. Általános munkamenetünk alapján egy látványtervet mutatunk, a lehetséges legjobb megoldással a fentiek alapján. Amennyiben a látványterv semmilyen szinten nem egyezik az elképzeléseivel, átbeszéljük ennek mi lehet az oka, milyen irányban célozzunk újra. Ezután teljesen új tervezettel állunk elő. Az alapárban ezt 1 alkalommal tesszük meg. Mivel nem ötletelésre építünk, ezért egyszerre nem mutatunk több tervet, mindig az előző kör tapasztalataira építve készítjük az újabb verziót.
A látványterv véglegesítés, adatellenőrzés
Az elfogadott tervet véglegesítjük, elkészítjük az arculat minden egyeztetett elemét. Az arculati elemeken ellenőrizzük az adatok pontosságát, és csak ezt követően adjuk át a formailag és tartalmilag is kész arculati tervet az ügyfélnek.
A terv nyomdai előkészítése
A látványterv elfogadását követően megkezdjük az arculati elemek nyomdai előkészítését, melyre a nyomdában történő sokszorosításnál van szükség. Az átadott anyag vektoros pdf, mellyel a nyomdai kivitelezés elvégezhető.
Az elkészült munka átadása digitális formában
A nyomdai véglegesítések befejezését követően a kész arculati elem tervek digitális formában (jellemzően nyomdai, vektoros pdf formátumban) lesznek elérhetőek, melyeket a megrendelőnek e-mailen vagy egyéb adathordozó eszköz segítségével adunk át.