Az internet egy olyan terület, mely folyamatosan változik, alakul, de minden évben megfigyelhető néhány olyan jellemvonás, amely alapján meg lehet határozni az adott év webdesign, webes technológia trendjeit.
1. Reszponzív design
A platformfüggetlen megjelenés egy mai modern weboldal esetében nem extra funkció, hanem már-már követelmény. Tény, hogy azon felhasználók száma folyamatosan növekszik, akik okostelefonról, tabletről, vagy más mobil eszközről interneteznek a hagyományos asztali gépek mellett. Így egyre inkább elengedhetetlenné válik, hogy a weboldal alkalmazkodjon ezekhez a felületekhez, hogy a felhasználók ugyanazt a honlapot, ugyanolyan minőségben élvezhessék más-más eszköz esetén is.
Mi az a reszponzív design (responsive design)?
A reszponzív designnal kialakított weboldal észleli milyen eszközről szeretnénk megtekinteni azt, és az adott felbontáshoz igazítja a kialakítást, betűméreteket, stb. Így a honlap mindig jól használható, kényelmes és könnyen kezelhető.
Példák:
www.vodafone.cz/volna-jizda/
www.upa.qc.ca/fr/
www.samsung.com/global/microsite/clubdeschefs/
www.indochino.com/
2. Több scroll, kevesebb kattintás
A mobil eszközök előretörésével a felhasználói szokások is változtak a weboldalakkal kapcsolatban. Az internetezők többsége ma már szívesebben scrolloz végig egy hosszabb oldalt, mintsem hogy kattintson az egyes menüpontokra. A mobil eszközökön ugyanis egyszerűbb görgetni, mint kattintani. Persze ez nem a „végtelen hosszú” sales oldalak újbóli aranykorát jelenti. A hosszabb oldalak kialakítása gazdag vizualitással és erős felhasználói élménnyel kell rendelkezzen.
Ezzel együtt ez a trend gyakorlatilag megszünteti a „férjen ki minden a kezdőoldalra” elméletet is, hiszen a scrollozás már nem mint egy szükséges rossz eleme a weboldalaknak, hanem természetes velejárója.
Példák:
www.apple.com/iphone-6/
www.whitmansnyc.com/
metropolis.moscow/
anjarubik.mohito.com/
electrichybrid.volvobuses.com
3. Nagy, minőségi képek és videók
Ha egy sablonnal szeretnénk kezdeni ennek a trendnek a magyarázatát, akkor ezt mondanánk: egy kép többet mond ezer szónál. Ha nem, akkor pedig szimplán kijelentenénk: erősödik az a trend, mely központi eleme a nagy, hatásos képek és videók használata. Sok esetben akár egy képernyőnyi képmérettel, a cég központi üzenetével, de mindenképp kiemelt megjelenéssel bír.
A nagy és látványos képek és videók használata erősíti a cég vizuális kommunikációját, így az első benyomást, közvetve pedig a márkáját is. De figyelni kell arra, hogy a használt képek, videók képi minősége kiemelkedő legyen.
Példák:
www.airbnb.hu/
getden.co.uk/
demodern.com/
www.nuvola-verde.com/en/
4. Egyszerűsödő design és egyedi tipográfia
A weboldalak designjának fontos tulajdonsága az egyszerű megjelenés. Hiszen a honlap elsődleges feladata a tartalom átadása, a jó design pedig ezt segíti. Befogadhatóbbá, vonzóbbá, könnyebbé teszi a tartalom megértését. Persze az egyszerű, minimalista (flat) design nem egyenlő a design hiányával. Hiszen a jól felépített design nem csupán az esztétikumról, hanem a helyes tipográfia megválasztásáról, a funkcionalitásról és az ergonómiáról is szól.
Példák:
mailchimp.com/
adayinbigdata.com/
www.nardelligioielli.it/
www.kringlecandle.com/
selfiecollection.tumblr.com//