Mi az az arculat? Egy logó? Egy névjegykártya? Egy honlap? Vagy ezek együttvéve? Bizonyosan nem. Az arculat sokkal több ennél. Az arculat egy azonosító, mint a cégnév vagy egy telefonszám. Egy azonosító, mely vizuálisan definiálja a céged. Egy mutató, mely alapján megítélhetnek, egy gondolat, egy érzés, mely kialakul a vásárlóban – az arculatod alapján – rólad. De milyen egy jó vizuális „gondolat” ma?
Egy arculat jellemzően hosszú időre készül, de mint minden vizuális területen, az arculattervezésben is megfigyelhetőek olyan időről-időre felmerülő jellemvonások, melyek kiadnak egy adott évre, korra jellemző trendet. Bejegyzésünkben az arculattervezési, logótervezési trendeket vesszük sorra.
1. Modern retro arculatok
A retro mindig hódít, igaz modernizálva, megújulva, átalakulva. A modern retro arculatok közös jellemzője az emberközeliség, a barátságos megjelenés, a direkt kicsit kopottas megjelenés. De ezzel együtt tökéletes összhangban van a cég márkaüzenetével, kiegészíti a stratégiát, értéket ad.
2. Dinamikus arculatok
Néhány éve az arculattervezés világában egy új trend ragadt meg az alábbi kérdés köré összpontosítva: Hogyan lehet egy arculatot dinamikussá, élővé tenni úgy, hogy ne veszítse el az egységességre, azonosságra vonatkozó alapelveket, de mégis mindig új, mindig más lehessen? A válasz pedig egy friss, izgalmas irányt hozott. A dinamikus arculatok esetében akár végtelen számú különböző, de egységes logóval és arculati elemmel találkozhatunk.
3. Minimalista arculatok
Egy jó arculat mindig arra törekszik, hogy minél egyszerűbb, könnyebben azonosítható elemből építse fel a cég vizuális megjelenését. Hiszen minél könnyebb azonosítani valamit, annál könnyebb megjegyezni és annál könnyebb elraktározni a fejekben. Olykor elég néhány markáns elem és ez meghatározza az egész vizuális brandet. A minimalista megjelenés pedig jó lehetőség erre.
4. Tipografikus arculatok
A minimalista arculatok egy külön ágát képviselik a kizárólag betűkből álló, tipografikus arculatok. Ezek azok az arculatok, melyek kifejezetten kevés elemből alkotnak tökéletes megjelenést. Elegánsan, vagy éppen extrém módon. A trend jellemzője, hogy az arculat nem elsősorban a logóban, hanem az arculati elemekben teljesedik ki.
5. Bold (Erőteljes, bátor, kontrasztos) arculatok
Az arculattervezés sokszor a kísérletezésről, a bátor megoldásokról is szól. Hogy a céget a vizuális megjelenése is markánsan megkülönböztesse a konkurenciájától, hogy az innovatív cég a külvilág számára is előremutatónak, vagánynak tűnjön. Ez a trend jellemzően erőteljes vizuális elemeket használ, mind színekben, mind tipográfiában. Egyszerűen fogalmazva: odacsap, ahova kell!
Képek forrása: Pinterest.com