Mi az az arculat? Egy logó? Egy névjegykártya? Egy honlap? Vagy ezek együttvéve? Bizonyosan nem. Az arculat sokkal több ennél. Az arculat egy azonosító, mint a cégnév vagy egy telefonszám. Egy azonosító, mely vizuálisan definiálja a céged. Egy mutató, mely alapján megítélhetnek, egy gondolat, egy érzés, mely kialakul a vásárlóban – az arculatod alapján – rólad. De milyen egy jó vizuális „gondolat” ma?

Egy arculat jellemzően hosszú időre készül, de mint minden vizuális területen, az arculattervezésben is megfigyelhetőek olyan időről-időre felmerülő jellemvonások, melyek kiadnak egy adott évre, korra jellemző trendet. Bejegyzésünkben az arculattervezési, logótervezési trendeket vesszük sorra.

1. Modern retro arculatok

A retro mindig hódít, igaz modernizálva, megújulva, átalakulva. A modern retro arculatok közös jellemzője az emberközeliség, a barátságos megjelenés, a direkt kicsit kopottas megjelenés. De ezzel együtt tökéletes összhangban van a cég márkaüzenetével, kiegészíti a stratégiát, értéket ad.

modern_retro_04

2. Dinamikus arculatok

Néhány éve az arculattervezés világában egy új trend ragadt meg az alábbi kérdés köré összpontosítva: Hogyan lehet egy arculatot dinamikussá, élővé tenni úgy, hogy ne veszítse el az egységességre, azonosságra vonatkozó alapelveket, de mégis mindig új, mindig más lehessen? A válasz pedig egy friss, izgalmas irányt hozott. A dinamikus arculatok esetében akár végtelen számú különböző, de egységes logóval és arculati elemmel találkozhatunk.

02_ocad_university

3. Minimalista arculatok

Egy jó arculat mindig arra törekszik, hogy minél egyszerűbb, könnyebben azonosítható elemből építse fel a cég vizuális megjelenését. Hiszen minél könnyebb azonosítani valamit, annál könnyebb megjegyezni és annál könnyebb elraktározni a fejekben. Olykor elég néhány markáns elem és ez meghatározza az egész vizuális brandet. A minimalista megjelenés pedig jó lehetőség erre.

03_moxham

4. Tipografikus arculatok

A minimalista arculatok egy külön ágát képviselik a kizárólag betűkből álló, tipografikus arculatok. Ezek azok az arculatok, melyek kifejezetten kevés elemből alkotnak tökéletes megjelenést. Elegánsan, vagy éppen extrém módon. A trend jellemzője, hogy az arculat nem elsősorban a logóban, hanem az arculati elemekben teljesedik ki.

04_osyter

5. Bold (Erőteljes, bátor, kontrasztos) arculatok

Az arculattervezés sokszor a kísérletezésről, a bátor megoldásokról is szól. Hogy a céget a vizuális megjelenése is markánsan megkülönböztesse a konkurenciájától, hogy az innovatív cég a külvilág számára is előremutatónak, vagánynak tűnjön. Ez a trend jellemzően erőteljes vizuális elemeket használ, mind színekben, mind tipográfiában. Egyszerűen fogalmazva: odacsap, ahova kell!

05_wtp

Képek forrása: Pinterest.com