Miért a csomagolás tervezés?
A profi csomagolás nem garantálja a legjobb minőséget – viszont hiába minőségi egy termék, ha a külseje nem ezt tükrözi, nem képes átütő sikert elérni a piacon.
A termékcsomagolások tervezése a grafikai munka egyik különleges terepe. Egy-egy termék kinézetének elkészítése összetett és felelősségteljes munka. Ha egy termék csomagolása profi tervezés eredményeképp megújul, izgalmasabbá válik, akár többszörös forgalmat is képes produkálni.
Hogyan tervezünk?
Ahhoz, hogy a mi termékünk legyen a megfelelő választás, fontos, hogy kitűnjünk a konkurensek közül, hogy mást és másképp kommunikáljunk – vizuálisan is. Ezért minden általunk tervezett csomagolás esetében arra törekszünk, hogy egyedi, izgalmas és hatékony formavilágot biztosítsunk. Vagyis, hogy maradéktalanul megfeleljen az adott célpiac lehetséges igényeinek és tökéletesen illeszkedjen a cég márkastratégiájába. Hisszük, hogy egy jó termék, jó stratégiával, jó designnal kiemelkedő lehet a saját piacán.
Nem ötletelésre építünk. A közösen meghatározott marketingcéloknak megfelelő, az általunk szakmailag legjobb megoldásnak tartott koncepciót dolgozzuk ki és mutatjuk be. Amennyiben a terv nem megfelelő, egy új irányvonalat tervezünk meg az első kör tanulságaira építkezve.
Mit tartalmaz a csomagolás tervezés?
A csomagolástervezés három elemből tevődik össze: koncepciótervezés, formátum mutáció tervezés, termékimplementálás.
A koncepciótervezés során megtervezzük hogyan nézzen ki a csomagolás az adott csomagolóanyagon, hová kerüljenek az egyes blokkok (terméknév, szöveg, grafikai elemek), ennek keretében alakítjuk ki a grafikai koncepciót a csomagolásra. A tervezési munka során megalkotjuk a stílust, a tipográfiai megoldásokat és a termékcsomagolás hangulatát.
Amennyiben a termékkínálat többféle kiszerelésben elérhető (pl. egyszerre található a termékcsaládban zacskós és vödrös kiszerelés), akkor szükség van formátum mutáció tervezésre is, mely ugyanazt a koncepciót tervezi át különböző formátumokra. Erre azért van szükség, mert az eltérő formátumú termékcsomagolások egészen különböző arányú és tulajdonságú kialakítással rendelkezhetnek, így a koncepciót külön-külön kell ezekre illeszteni.
Ha a termékcsalád csak egyféle formátumban elérhető, akkor ezt a tételt a koncepció tartalmazza. Az azonos formátumú, de más űrtartalmú csomagolások egy formátumnak tekintendők (pl. azonos felépítésű zacskók, más-más súllyal).
Az implementálás a koncepcióban megtervezett grafikai ötlet átültetése a konkrét termék csomagolására már a konkrét névvel, szövegekkel, pontos méretekkel, nyomdai előkészítéssel. A három feladat nem azonos, a csomagolástervezésre adott árajánlatunkban külön tételként szerepel.
A nyomdai véglegesítéshez nyomdai stanc szükséges, melyet a megrendelő biztosít. A csomagolásra vonatkozó törvényi előírásokat és információkat (kötelező elemek, betűméretek, stb.) a megrendelő biztosítja és ellenőrzi.