Miért van szükség céges logóra? Mire való egy logó?
A logó egyetlen feladata a vizuális azonosítás. Életünk során egyre több az olyan meghatározó vizuális élmény, ami döntéseinkre is hatással van.
Mivel a körülöttünk lévő világ 80%-át a látáson keresztül érzékeljük, ezért kiemelkedően fontos, hogy a célcsoportunkkal ne csupán a szó hagyományos értelmében véve „kommunikáljunk”, hanem éppúgy használjuk a „szem nyelvét”, a vizuális kommunikációt is. A cégek világában ez pedig nem más, mint az arculat, melynek alapja a logó.
A vásárlói döntést is segítheti egy jó logó
Célközönségünk 30%-a néhány pillanat alatt eldönti, akar-e tőlünk vásárolni, minket fog-e választani vagy sem. Mi alapján hozza meg ezt a döntést? A cég megjelenés, a márka vizuális kommunikációja alapján. Ma már valóban nem elég csak jónak lenni, annak is kell látszani az üzleti életben is.
Milyen a jó logó?
- Impresszív, azaz hatással van a célcsoportunkra. Logónknak ugyanis a célcsoportunknál kell jól működnie, hiszen kommunikációnk alapvetően nekik szól.
- Egyszerű, jól megtervezett. Érdemes minél kevesebb színt, és minél egyszerűbb formákat felhasználnunk megalkotásakor.
- Jól azonosítható és nem tucattermék. Nem elcsépelt formákból építkezik, hiszen az adott iparágban is egyedinek kell lennie.
- Megkülönböztethető, azaz nem használja az iparág sablonjait, sőt még csak nem is a cég szolgáltatásait jeleníti meg „rajzos formában”. A jó logó jelekkel és szimbólumokkal kommunikál, melyek lehetőség szerint jelentéssel bírnak. Ettől lesz igazán izgalmas.