Sok helyen hallhattad már, hogy nem egy csúcsszuper taktika, ha hirdetéseid a kezdőoldaladra irányítják az érdeklődőket. Itt túl sok a felesleges, figyelemelterelő információ – néhány másodperc és a potenciális vevőd már meg is szökött! Ugye ezt nem akarod? Nos akkor elengedhetetlen, hogy fogadóoldalakat hozz létre, melyek mindegyike egy-egy nagyszerű ajánlatról szól.
De mitől lesz egy landing page hatékony?
Íme a tízparancsolat:
1. Ütős cím kell
Szánj időt a cím kitalálására. Ha összecsapod, akár a komplett landing oldal mehet a kukába. A jó cím rövid (maximum 10 szó) és figyelemfelkeltő. A leadről se feledkezz meg! Foglald össze néhány mondatban a landing oldal fő üzenetét. Légy lényegretörő, fogalmazz érdekesen, stílusosan.
2. Szóljon rólad (is)!
Ne feledd, hogy a jó landing oldal nem engedi a látogatót elkóborolni, ott helyben konvertál, hiszen egy adott célt szeretnél teljesíteni vele (ez lehet vásárlás, árajánlatkérés, hírlevélfeliratkozás, segédanyag letöltése stb. és mindez akkor a legjobb, ha időben korlátozott). Neked is be kell tehát mutatkoznod, legalább a logód és szlogened segítségével.
3. Egyedi előnyök kiemelése
Legyen pontokba szedett listád a kínált termék/szolgáltatás előnyeiről. Ne a tulajdonságait sorold fel, hanem, hogy miben segíti az olvasót, milyen problémáját oldja meg. Miért éri meg megvásárolnia, miben más ez, mint a konkurenseknél található stb. Emeld ki egyediségét! Légy lényegretörő, a hosszú szövegek elrettentőek. Ha lehetséges, ajánlatodból mutass mintát pl. tanulmány előszava/első fejezete.
4. Legyen képed hozzá!
Nem vagyunk agykutatók, ám nem is kell maximálisan képben lenni a területtel ahhoz, hogy határozottan kijelenthessük: a képeket sokkal gyorsabban dolgozza fel az agyunk, mint a szöveges információkat. Használj nagyméretű, jó minőségű képet, mely szorosan kapcsolódik ajánlatodhoz. Ha megoldható, szerepeljen a fotón ember: Te vagy a célcsoportod tagjai.
5. Vizuális harmónia, megfelelő hangsúlyok
És ha már vizualitás: a hirdetés és a landing oldal megjelenése legyen összhangban. Érezze azt a látogató, hogy jó helyen jár. A dizájn ez esetben is több mint egy vizuális megoldás: azt az élményt kell kialakítania, ami a figyelmet az oldal céljára irányítja. Az űrlap és a call to action is legyen kellően feltűnő: kontrasztok, nyilak használatával tudjuk fokozni a látványosságot.
6. Érd el, hogy bízzanak benned!
Légy hiteles! Ne feledkezz meg az ügyfélvéleményekről, tüntess fel garanciát, tanúsítványokat, díjakat, partnerlogókat – amit lehet logózott formában. Azt akarod, hogy komolyan vegyenek? Akkor hajrá, szedd egy csokorba ezeket!
7. Contact
Adj meg több elérhetőséget! Postacím, telefonszám, e-mail cím, közösségi elérhetőség, akár közvetlen kapcsolat egy kollégához, ügyfélszolgálatotokhoz. Ez apróságnak tűnik, de bizalomfokozó hatással bír. Azt üzeni az olvasónak, hogy ez egy valóban létező, élő cég.
8. Rövid űrlap
Űrlapodon, csak a leglényegesebb információkat kérd be – kivéve, ha a KSH-nak dolgozol. 🙂 Komolyra fordítva a szót, elbizonytalaníthatja a látogatókat, ha túl sok információra vagy kíváncsi. Kevés szöveges választ kérj, legördülő válasz esetén pedig legyen “egyéb” opció. Itt tüntesd fel újra ajánlatodat, legyen tiszta, hogy mi a célja az űrlap kitöltésének.
9. Egyértelmű cselekvésre buzdítás
Egy darab (nem több!), egyértelmű, hatásos call to action gombot használj. Ez legyen vizuálisan feltűnő, kellően nagy. Ha néhány másodpercet szánok a honlapodra és csak átgörgetem, akkor is legyen nyilvánvaló, hogy mit vársz tőlem.
10. Ne feledkezz meg a megerősítő oldalról!
Használj megerősítő oldalt, amely a feliratkozót további instrukciókkal látja el! Oszd meg, kövess minket, töltsd le az ingyenes ekönyvet, regisztrálj a worskhopra ésígytovábbésígytovább. Ezen túl írd le röviden mégegyszer, hogy mire számíthat most, mi várja a folyamat végén pl. 24 órán belül e-mail címére árajánlatot küldünk.
És ezzel a végére értünk. Használd ezt a 10 pontot checklistaként, és garantáltan hatékony landing oldal lesz a végeredmény!