A céges arculat alapköve. Mert ma a vizualitás világában élünk. Életünk során így egyre több az olyan meghatározó vizuális élmény, ami döntéseinkre is hatással van. Mindez természetesen az üzleti életben is jelen van.

Figyeljünk hát vizuális kommunikációnkra!

Mivel a körülöttünk lévő világ 80%-át a látáson keresztül érzékeljük, ezért kiemelkedően fontos, hogy a célcsoportunkkal ne csupán a szó hagyományos értelemben véve „kommunikáljunk”, hanem éppúgy használjuk a „szem nyelvét”, a vizuális kommunikációt is. A cégek világában ez pedig nem más, mint az arculat.

Szükségünk van egy saját arculatra

Rengeteg kutatás bizonyítja, hogy a megfelelő céges megjelenés segíti az üzleti előremenetelt: potenciális ügyfeleink szívesebben döntenek mellettünk, ha cégünk vizuális megjelenése is rendben van. Hisz ma már a „nem elég csak jónak lenni, annak is kell látszani” elv érvényesül az üzleti életben is. Ezért van szükségünk arculatra, ami definiálja a cég vizualitását, amivel azonosítani lehet a megjelenést, és ami meghatározza a (leendő) ügyfeleink véleményét rólunk.

A vizuális arculat alapja a logó

A „Minek nekem céges logó” kérdésre a válasz így már jóval egyszerűbb: a logó a céges arculat alapja. Definiálja az arculatunk stílusát, színeit, hangulatát és minőségét. Ha a céges logónk tehát nem sikeres, akkor az az egész vizuális kommunikációnkra hatással lesz.

A jó logó 4 ismérve

  1. Impresszív: azaz hatással van a célcsoportunkra. Logónknak ugyanis a célcsoportunknál kell jól működnie, hiszen kommunikációnk alapvetően nekik szól.
  2. Egyszerű: a jól megtervezett logó egyszerű. Érdemes minél kevesebb színt, és minél egyszerűbb formákat felhasználnunk megalkotásakor.
  3. Jól azonosítható: A jó logó ugyanis nem tucattermék. Nem elcsépelt formákból építkezik, hiszen az adott iparágban is egyedinek kell lennie.
  4. Megkülönböztethető: Azaz nem használja az iparág sablonjait, sőt még csak nem is a cég szolgáltatásait jeleníti meg „rajzos formában”. A jó logó jelekkel és szimbólumokkal kommunikál, melyek lehetőség szerint jelentéssel bírnak. Ettől lesz igazán izgalmas.

Összegezve tehát: A jó logó a céges arculatban teljesedik ki, amely egyesíti a marketing kommunikációt a vizualitással.