Látogatóvonzó tartalom
A honlap lényege a tartalom: ha az nincs, akkor igazából honlap sincs. Bár inkább fogalmazok úgy, hogy a honlap lényege a látogató számára érdekes tartalom. Mindezt többféleképp lehet alkalmazni a weblapodon. Nézzük milyen információszolgáltató eszközöket érdemes manapság használni.

Blog, Blog, Blog

Az ilyen eszközök legalapvetőbb formája a honlap szöveges tartalmain túl, a blog

Szerencsére ma már egyre több céges blog létezik, amelyeknek elsődleges feladata a célpiac problémáinak feltárása és lehetséges megoldási javaslatok adása. A blog azonban ijesztő lehet a tulajdonosának. „Mit írjak én rendszeresen? Hiszen nem is érdekes az, amit csinálok….” Tény, a blog egy rendszeres műfaj, csak akkor vágjunk bele, ha van mit mondanunk a célpiacunknak. Ez pedig viszonylag egyszerű feladat: fel kell mérni, mi foglalkoztatja a célpiacot, milyen problémák gyötrik. Majd szépen sorjában ezeket meg kell oldanunk.

TIPP 1: Ha még nincs blogja, akkor mindenképp gondolkozzon el rajta! És hogy miről írjon? Olyan dolgokról, amelyek a célpiacát érdeklik. És nem feltétlenül csak olyat, amely Önhöz köthető. Pl. ha Ön redőnyöket gyárt, akkor a blogjában nem csak a redőnygyártás rejtelmeivel kell foglalkoznia Hisz a célpiac valószínűleg a házfelújítókból, építkezőkből áll. Jó pl. ha rendszeresen információt közöl a házfelújítás problémáiról.

Facebook

A tartalomszolgáltatás egyik különleges eszköze a közösségépítés. Ezt már nem csak a magánéletben lehet kihasználni, hanem az üzleti életben is ugyan olyan jól alkalmazható. Egyre többen felfedezik ennek az erejét, szóval a közösségi médiumok üzleti alkalmazása úgy terjed mint a futótűz.

Hogy hol használják ezt ki most a legjobban? A Facebook-on. A lájkok világában.

A Facebbok valamilyen formában hasonlít a bloghoz. Itt is közzétehetünk híreket, megoszthatjuk a tapasztalatainkat. Annyi a különbség, hogy a közösség építés ezen formája sokkal személyesebb, könnyedebb. Cégünknek akár egy karaktert is kiépíthetünk! Egy olyan eszköz lehet, amelyből érezhető, hogy a cége emberekből áll!

TIPP 2: Hozza létre még ma Facebook oldalát és kezdjen el hasznos információkat megosztani a leendő vagy már meglévő vevőivel! Az elv hasonló, mint a blognál: készítsen érdekes tartalmat az olvasóinak!

Időpocsékolásnak tűnik? Ha azt vesszük figyelembe, hogy jól csinálni valóban sok idő, akkor lehet benne igazság. Viszont ha a célpiacát akarja elérni, akkor minden lehetséges csatornát el kell foglalnia! Egy biztos: csak akkor foglalkozzon ezekkel, ha a célcsoportja fogékony erre. De az tény, hogyha a célpiaca rendszeresen használja a közösségi médiumokat, akkor ez a legjobb módja annak, hogy hírt halljanak Ön felől. Hisz már nem biztos, hogy elolvassa a hírleveleit, nem biztos, hogy rendszeresen visszajár a honlapjára (hacsak nem ad rá valami rendkívüli okot). De ha a blogjában, vagy Facebookon felhívja egy-egy újdonságodra a figyelmét, akkor azt nagyobb valószínűséggel észreveszik.

Online magazin és közösségépítés

Úgy tűnik, hogy az internetes trend erősen a közösségépítés irányába halad. Most még van lehetőség kiépíteni a saját közösségét, de tény, hogy egyre nehezebb lesz. Indítson internetes magazint, amely megteremti, hogy Ön az adott terület szakértője, ahol kapcsolatot tudnak Önnel teremteni, ahol véleményeket lehet ütköztetni, stb.

Hogy ez sok-sok munka ingyen?

Igen. Ez tény. De a helyzet az, hogy ez kell ahhoz, hogy az interneten érvényesülni tudjon. Rengeteg olyan internetes tartalom van, amely napi szinten oszt meg ingyenesen hasznos információkat. De hol éri ez meg az alkotójának? Közvetlenül sehol – de közvetve igen. Ez egy olyan csatorna, ahol az emberek alapvetően ingyen akarják megszerezni a tudást. Ha ezt a tudást Ön tudja szolgáltatni, akkor tisztelni fogják, és Öntől várják majd a megoldást, ha egyszer nekik is ez lesz a problémájuk…

TIPP 3: A legtöbb cég által indított közösségi, vagy tartalom oldal ott bukik el, hogy próbál a szakmának megfelelni. „De mit szól majd a konkurensem, ha cikkeket kezdek el írni? Pláne, ha egyszerűsítem az egészet, hogy mindenki megértse?” Őszintén szólva, kit érdekel? Nem a szakma adja neked a megbízásokat (Vagy ha igen, akkor mégis nekik kell magazint indítani), hanem a célközönségének! Őket érdeklő témákat dolgozzon fel, őket érdeklő és megfogó formában! A formátum pedig sokféle lehet. Akár netes videó, hanganyag, írás, stb.

Tartson lépést

Az egyik legnehezebb feladat, hogy bármelyikbe kezdjen is bele, tartania kell a lépést! Figyelnie kell a célpiac igényeit, alkalmazkodni, tanulni és meglepni a piacot.