A honlapunk elkészültét követően azt is gondolhatnánk, hogy nyugodtan hátradőlhetünk a karosszékben, és nyugodtan várhatjuk a jobbnál jobb eredményeket, az új vásárlókat. De ez nem így működik! Nincs „oh, happy day”, nincs nyugodt koktélszürcsölgetés. A java csak most kezdődik. Ebben az írásunkban azokat a fontos teendőket szedtük össze, ami a sikeres honlaptervezést követően vár ránk. Kezdhetjük?

Éljen az ifjú pár!

A honlaptervezés utolsó szakasza sokban hasonlít az esküvőhöz. A honlap megtervezése, előkészítése alapos felkészüléssel és munkával jár, akárcsak a lakodalom leszervezése. De ha ezen sikeresen túl vagyunk, akkor jöhet az esküvő, a NAGY NAP, amikor mindenkinek megmutathatjuk magunkat!

Az indulás első pillanataira pedig általában sokan kíváncsiak. Pláne, ha ezt úgy csináljuk, mint a házasságkötéskor. Tudatjuk sok-sok emberrel, hogy jöjjön el megnézni az első közös perceinket, mintha csak egy esküvői meghívót küldenénk. A honlapok esetében ez lehet egy jól felépített, (ügyfélkörnek kiküldött) ismertető honlapunk létezéséről, vagy egy olyan marketing stratégia, ami az új szolgáltatásunk (a honlapunk) bevezetésére, megismertetésére szolgál. Legyen ez újsághirdetés, vagy DM kampány.

Azonban ez csak az első lépés. Térjünk vissza a hasonlatunkhoz, lement a lakodalom, több százan voltak ránk kíváncsiak, mindenkinek tetszettünk, de vajon a többségükkel fogunk-e a későbbiekben is beszélni valaha?

Ne feledd!

Az internetes marketing legfontosabb célja, hogy a látogatók ne feledjék el az oldalt, hogy visszatérő látogatót varázsoljunk belőlük. Hiszen az Interneten minden weboldal egyenlő esélyekkel indul, átmenni egy másik honlapra egy pillanat műve. Csak egy X a jobb felső sarokban és minket már el is feledtek. Nem ugyanaz a helyzet, mint elautózni a konkurens boltig.

Így aztán két dolgot tehetünk.

Rögtön lekötjük a látogató figyelmét, és megpróbáljuk annyi ideig az oldalunkon marasztalni, ameddig kellő információt össze nem szedi ahhoz, hogy a mi termékünket, szolgáltatásunkat válassza. – Ez a nehezebb út, hiszen az első találkozáskor senki nem szereti, ha már a pénztárcájában kotorásznak. Működhet ez az ügymenet is, de sokkal kisebb a hatékonysága.
Visszatérő látogatót kell belőle konvertálnunk. Aki folyamatos kapcsolatban áll velünk, és ha olyan problémával találja magát szembe, amihez mi tudjuk nyújtani a legjobb megoldást, akkor hozzánk fordul. Azaz pontosan tudni fogja kihez kell fordulnia, ha megérett benne a döntés, akkor egyértelműen minket választ.

De hogyan érhető ez el?

A válasz kézenfekvő. Munkával. Akárhogy is szeretnénk azt hinni, hogy a honlap elkészültével nem kell időt és energiát fordítani rá, sajnos ez nem igaz. Muszáj odafigyelnünk a honlapunkra, még akkor is, ha egy egyszerűbb, cégbemutató honlapot készíttettünk.

Nos, íme néhány tipp, amit érdemes megszívlelni, ahhoz, hogy visszatérő látogatókat szerezzünk

Érdekes és a látogató számára hasznos tartalmat kell generálnunk.

De hogyan? És miért?

A honlapokra érkező látogatóink 80%-a csupán érdeklődő, aki valószínűleg valamilyen keresés eredményeképp, vagy kapcsolat útján jutott el a honlapunkra. Számukra nem jelent semmit a nevünk, mi csak egy vagyunk azon cégek sorából, akiket meg akar majd nézni az adott területen.

Hogyan tűnjünk ki ezek sorából?

Ehhez kell az a szöveg és a magabiztos megjelenés. Amivel egyértelművé tesszük, hogy igen barátom, jó helyen jársz, mi értünk ahhoz, amit csinálunk, nálunk megtalálod azt, amire szükséged van. És ez az egyik aduász!

Meg kell tanulnunk az ügyfelünk fejével gondolkodni! Hisz őt csak a problémája érdekli, nem számít neki, hogy üdvözöljük-e a honlapunkon vagy sem, vagy hogy a cégünk mikor alakult. Ez csak akkor lesz neki hasznos információ, ha már az első pillanatban azt tapasztalja, hogy értjük a problémáját, és az ő nyelvén szólunk hozzá!

Mérjük fel, ismerjük meg a problémát!

Ennek a legegyszerűbb módja egy kis házi piackutatás lehet, amelyben megkérdezzük jelenlegi ügyfeleinket, hogy miért választottak minket. Mi volt az az indok, ami miatt minket választottak és nem a konkurenciánkat? Ez egy hasznos kiindulópont lehet, hisz így megtudhatjuk mi az erősségünk, mit érdemes hangsúlyoznunk.

TIPP: A legjobb azonban mégsem ez. Hanem ha megkérdezzük azt is, hogy mi nem szimpatikus cégünkben. Azaz, mi az amin változtatnának, mi az ami nem szimpatikus bennünk? Micsoda? Hogy szabadon szidjanak az ügyfeleink? Nem elég, hogy van egy-két ilyen problémás ember, aki néha nekünk esik, még kérjük is meg az embereket erre? Megéri. Hisz így képet kapunk arról, hogy min érdemes erősítenünk, hogy hogyan látnak minket az ügyfeleink. Abban biztosak lehetünk, hogy a panaszokat mindenki szívesebben közli, mint az erényeket.

Ok, megvan a felmérés, sok mindent megtudtunk belőle. De hogyan írjam ezt le a honlapomra?